Зливові каналізації у Миколаєві: в “ЕЛУ автодоріг” показали як відновлюють дощоприймачі,- ФОТО

Зливові каналізації у Миколаєві: в “ЕЛУ автодоріг” показали як відновлюють дощоприймачі,- ФОТО

У Миколаєві налічується близько 50 кілометрів зливових каналізацій, більша половина яких перебуває на балансі “ЕЛУ автодоріг”. Нещодавно фахівці відновили ще два дощоприймачі у центрі міста.

Редакція сайту 0512.ua вирішила дізнатись, як проходять роботи з відновлення та очищення зливових каналізацій у Миколаєві.

За словами директора “ЕЛУ автодоріг Миколаїв” Віталія Шевченка, на балансі підприємства перебуває 31 кілометр зливових каналізацій. До того ж, наразі КП передають ще 14 кілометрів міжквартальних мереж дощоприймачів. 

Ті, які не перебувають на балансі ЕЛУ – це стічні каналізації від заводів, від гаражних кооперативів, а також внутрішньобудинкові стоки, які знаходяться на території дворів. Вони не на нашому балансі. Ті, які обслуговуємо ми, є графік робіт щодо їх утримання,— говорить він.  

Шевченко зазначає, що зливові каналізації, які перебувають на балансі “ЕЛУ автодоріг Миколаїв”, фахівці регулярно чистять та ремонтують. Адже, говорить директор, після кожного дощу “десь вимиває або обсипається обойма від того, що наїжджає великовантажний транспорт”.

Над ремонтом та утриманням дощоприймачів працює дві бригади фахівців. 

Одна бригада займається утриманням трьох ділянок доріг по вулицях 3-Воєнна, 6 Слобідська та Велика Морська. Ця ж бригада, у вільний від графіка прибирання час, чистить перед дощем і після опадів дощоприймачі. 

— Тут працюють практично всі жінки. Зливові каналізації — це не завжди приємне задоволення,— пояснив Віталій Шевченко. 

Інша бригада постійно займається ремонтом. 

— Десь треба трубу поміняти, кладку перекласти, поставити люк або дощоприймач повністю відновити. Цим займається бригада чоловіків,— говорить Шевченко. 

Минулого тижня фахівці на перетині вулиць Спаської та Великої Морської відновлювали дощоприймач, який прослужив протягом 50 років. 

Майстер бригади з ливневої каналізації “ЕЛУ автодоріг Миколаїв” Олександр Овчаренко зазначає, що цей дощоприймач був у аварійному стані і потребував капітального ремонту. 

— Ми демонтували дощоприймальний колодязь, прибрали цегляну кладку, почистили та привели до належних технічних розмірів. Після цього приступили до відновлення — вмонтували нову цеглову кладку і встановили бетонний короб стандартного розміру. Далі провели заливку бетоном, уплотнили та вмонтували нові дощоприймачі,— розповів про хід робіт Овчаренко. 

Крім того, замість однієї дощоприймальної решітки, тепер на цій ділянці дороги з’явилося їх дві. 

Тут була одна дощоприймальна решітка, ми збільшили їх удвічі. Тобто за рахунок того, що ми встановили дві решітки дощоприймачів, розмір прохідного січення для сходу води стане у два рази більше,— підкреслив майстер бригади. 

Овчаренко зізнається, що їхня робота специфічна та потребує від працівників високої кваліфікації та постійного дотримання техніки безпеки. 

— Ми працюємо переважно на вулицях, де великий потік автомобілів. До того ж, буває дуже велика глибина колодязів. Це все необхідно враховувати при виконанні робіт. Також ми працюємо над лініями високовольтних мереж, це теж враховуємо під час робіт. Крім того, ми співпрацюємо з різними службами — “водоканал” “газмережі” “обленерго”. Усі роботи обов’язково узгоджуємо з поліцією,- резюмував майстер бригади.   

Олександр Овчаренко додає, що так як більшість дощеприймачів побудовані давно, вони регулярно потребують постійного догляду. 

— На двох тисячах об’єктах, які перебувають на балансі  “ЕЛУ автодоріг Миколаїв”, протягом року ми чистимо дощоприймальні колодязі. Також кожного року проходить деформація покриття на жвавих перехрестях, тому часто доводиться відновлювати. Як правило, ми виконуємо капітальний ремонт. Для цього місто замовляє нові дощоприймачі, бетонні короби та всі необхідні матеріали. Також у нас є машина для промивання, нею ми виконуємо промивку труб,- пояснив він. 

Майстер бригади зазначає, що протягом року працівники підприємства намагаються, наскільки це можливо, підтримувати мережу в робочому стані. 

Новини України