У Кременчуцькій громаді провели круглий стіл щодо перейменування закладів освіти

У Кременчуцькій громаді провели круглий стіл щодо перейменування закладів освіти

У Кременчуцькій громаді провели круглий стіл щодо перейменування закладів освіти

На базі обласного коледжу «Кременчуцька гуманітарно-технологічна академія імені А.С.Макаренка» провели засідання круглого столу на тему «Перейменування закладів освіти. Шкільні музеї як простір української ідентичності».

Мета заходу – обговорення актуальних питань щодо виконання в Полтавській області Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії».

До участі в обговоренні долучилися заступник начальника Полтавської ОВА Антон Чубенко, директор Департаменту інформаційної діяльності ОВА Вікторія Пилипенко, директор Департаменту освіти і науки ОВА Євген Кончаковський, регіональний представник Українського інституту національної пам’яті Олег Пустовгар, освітяни, представники місцевої влади.

У Кременчуцькій громаді провели круглий стіл щодо перейменування закладів освіти

«В області проводимо тривалу й неупереджену роботу щодо процесів деімперіалізації та деколонізації. Вона є системною. Вже багато чого зроблено. Маємо суттєві напрацювання, про які широко інформуємо громадськість. Ця робота відбудовується в межах Закону України «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії», – зауважив Антон Чубенко. – Важливо, що до процесу долучені представники УІНП, історики, краєзнавці, архівісти, науковці, всі гілки влади, представники місцевого самоврядування. Етап проходить не суто адміністративним шляхом. Надзвичайно важливо, щоб по кожному з об’єктів позиція була науково обґрунтованою й сприймалася суспільством. У форматі діалогів ми напрацьовуємо спільну думку. Робота з відновлення історичної та національної пам’яті триває».

Леся Крупіна, директор обласного коледжу «Кременчуцька гуманітарно-технологічна академія імені А.С.Макаренка» розповіла, що в закладі навчається 1071 здобувач освіти, понад 200 працівників.

«Маємо потужний колектив, значні досягнення в освітньому просторі, відкриваємо нові спеціальності та йдемо в ногу з часом. Дійсно важливо, що сьогодні до питання перейменувань ми підходимо фахово. Це – природний історичний процес, який у разі позитивного прийняття цього рішення стане новою сторінкою в історії славетного навчального закладу», – зауважила Леся Крупніна.

У Кременчуцькій громаді провели круглий стіл щодо перейменування закладів освіти

Учасники круглого столу активно долучилися до дискусії. Присутні розглянули педагогічні напрацювання Макаренка. Обговорили історичні умови та чинники, в яких працював педагог, та які, безперечно, мали вплив на його особистість.

Перелік об’єктів топонімії, навчальних закладів та пам’ятників і пам’ятних знаків в Полтавській області, присвячених Антону Макаренку у контексті їх належності до символіки російської імперської політики, оприлюднили в УІНП. Перейменуванню підлягають 4 об’єкти топонімії й 4 навчальних заклади, серед яких і Полтавський ліцей імені А.С. Макаренка.

У Кременчуцькій громаді провели круглий стіл щодо перейменування закладів освіти

У Кременчуцькій громаді провели круглий стіл щодо перейменування закладів освіти

Новини України