У Кіровоградській області отримання послуг у ЦНАПах стає швидшим і комфортнішим завдяки підтримці USAID

У Кіровоградській області отримання послуг у ЦНАПах стає швидшим і комфортнішим завдяки підтримці USAID

Центри надання адміністративних послуг у Кіровоградській області стають сучаснішими та зручнішими для людей. Завдяки підтримці Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) у 10 громадах оновили обладнання, створили комфортні умови для відвідувачів і провели навчання працівників.

Модернізація торкнулася ЦНАПів у Добровеличківці, Благовіщенському, Долинській, Кропивницькому, Олександрії, Компаніївці, Петровому, Суботцях, Новомиргороді та Новоукраїнці.

У Кіровоградській області отримання послуг у ЦНАПах стає швидшим і комфортнішим завдяки підтримці USAID

«У територіальних громадах області наразі функціонує 48 центрів надання адміністративних послуг. Десять центрів отримали міжнародну технічну допомогу від USAID «Демократичне врядування у Східній Україні»», — зазначив Сергій Шеремет, заступник голови Кіровоградської ОВА.

Громади отримали новітнє обладнання, яке дозволяє швидше і зручніше обробляти звернення громадян. У кожному ЦНАПі надають понад 400 послуг, тож швидкість і якість обслуговування дуже важливі.

Що змінилося для людей

У межах проєкту в ЦНАПи доставили сучасне обладнання, як-от ноутбуки, принтери, сканери паспортів, роутери.

Особливу увагу приділили забезпеченню доступності для маломобільних груп населення.ЦНАПи отримали мобільні бокси, а в будівлях встановили розкладні пандуси, позначки зі шрифтом Брайля, кнопки виклику персоналу та інше обладнання.

У Кіровоградській області отримання послуг у ЦНАПах стає швидшим і комфортнішим завдяки підтримці USAID

«Дуже позитивно для нашої громади, що ми отримали в межах проєкту дві мобільні валізи. Тепер у нас є можливість приїхати до маломобільних громадян додому і надати послугу безпосередньо», — розповіла Світлана Яременко, керівниця ЦНАПу Олександрійської громади.

Умови для очікування також покращилися: у приміщеннях з’явилися зручні меблі, такі як стійки адміністратора, столи, стільці та шафи.Для працівників облаштували побутові зони з холодильниками, мікрохвильовками, бойлерами та кулерами, що забезпечує їм можливість відновити сили для якісного надання послуг.

Для дітей створили ігрові зони, щоб вони могли весело провести час, поки батьки займаються своїми справами.

«Ми, місцеві жителі, звертаємося до ЦНАПу постійно: поки я в декреті, оформлювала допомогу малозабезпеченим, догляд за людиною з інвалідністю. Я задоволена взаємодією з ЦНАПом на всі сто, дівчатка (працівниці ЦНАПу, — ред.) молодці! Постійно допомагають з усіма питаннями», — ділиться враженнями відвідувачка центру Діана.

Щоб покращити організацію обслуговування, громади отримали інформаційні стенди та термінали для електронної черги. Це допомогло зменшити хаотичність у процесі обслуговування, що дало змогу відвідувачам швидко зорієнтуватися й скоротити час очікування.

Нові технічні можливості значно пришвидшили процес обробки запитів. Наприклад, видача паспортів, оформлення водійських посвідчень чи реєстрація нерухомості тепер займають значно менше часу.

Людяність у кожній послузі

Окрім технічних оновлень, велика увага приділялася навчанню. Працівники ЦНАПів пройшли тренінги з комунікації з клієнтами, надання базових адміністративних послуг та психологічної допомоги відвідувачам, стресостійкості, роботи з ветеранами та їхніми сім’ями, впровадження нових правил Єдиної інформаційної системи соціальної сфери. Також вони опанували підхід GESI (гендерна рівність та соціальна інклюзія), що дозволяє забезпечити клієнтоорієнтоване обслуговування.

У Кіровоградській області отримання послуг у ЦНАПах стає швидшим і комфортнішим завдяки підтримці USAID

«Дуже цікавими були лекції про роботу з військовими й ветеранами. Лектори були з усієї України, і це дуже корисний досвід», — поділилася Анна Шевченко, адміністраторка ЦНАПу Кропивницької міської ради.

Також працівники ЦНАПів освоїли нові правила роботи у межах Єдиної інформаційної системи соціальної сфери. Завдяки цьому працівники стали впевненішими у своїх діях, що надзвичайно важливо в умовах війни. Це не лише підвищило ефективність їхньої роботи, а й забезпечило клієнтам швидке, точне й надійне розв’язання важливих питань.

Що в планах

ЦНАПи Кіровоградщини вже демонструють значні зміни на краще в наданні послуг, але на цьому зупинятися не збираються. У громадах планують створення кол-центрів, облаштування зон очікування та організацію віддалених робочих місць у селах громади, щоб зробити послуги доступнішими для жителів у найвіддаленіших куточках.

У Кіровоградській області отримання послуг у ЦНАПах стає швидшим і комфортнішим завдяки підтримці USAID

ЦНАПи щодня опрацьовують сотні звернень щодо оформлення статусу внутрішньо переміщених осіб, отримання різних видів державної допомоги та оформлення необхідних довідок. Попри виклики воєнного часу – постійні повітряні тривоги, періодичні відключення світла та інтернету – ЦНАПи Кіровоградщини стали яскравим прикладом того, як системне залучення партнерів, міжнародна підтримка, технічне оновлення та навчання персоналу можуть забезпечити якісні зміни в наданні адміністративних послуг навіть у найскладніших умовах.

Проєкт став можливим завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) за підтримки проєкту «Демократичне врядування у Східній Україні».

Новини України