Стрімкий Temu: переваги та підводні камені нового маркетплейса

Стрімкий Temu: переваги та підводні камені нового маркетплейса

Фото: blog.contactpigeon.com

Інтернет-магазин Temu набирає обертів і збільшує популярність у всьому світі. Ще вчора про нього ніхто не знав, а сьогодні про Temu чути мало не з кожної праски. Експерти говорять про агресивну рекламну кампанію, ЗМІ туманно повідомляють, що з магазином «все не так просто», а тим часом кількість покупців на майданчику зростає не щодня, а щогодини.

Здається, що сьогодні про новий маркетплейс знають навіть ті, хто в інтернеті зроду нічого не купував. Дослідження аналітичної платформи Sensor Tower показало, що наприкінці 2023 року користувачі Temu «сиділи» у додатку в середньому 23 хвилини на тиждень, тоді як на eBay – 22 хвилини, а на Amazon – 18 хвилин.

Економія: замість одного капелюшка – п’ять

– Радилися з донькою, де можна купити капелюшки для вечірки у стилі 1920-х, – розповідає подруга. – І тут моя мама, якій 78 років, втручається у розмову та каже: а що тут думати – купуйте на Temu! Я була просто вражена: звідки людина, яка ніколи в житті нічого не купувала онлайн, може знати про цей маркетплейс? А мама показує свій смартфон: реклама Temu – майже після кожного посту у фейсбуці. І фотографії товарів дуже привабливі. Я б все купила — від кожуха до купальника, до речі, давно собі такий шукала.

Temu — це онлайн-магазин китайської компанії електронної комерції PDD Holdings, який пропонує різні товари за низькими цінами. Для просування цей маркетплейс використовує принципи агресивного маркетингу, пропонуючи дуже часті розпродажі та працюючи з клієнтами в досить наполегливому стилі. Варто потенційному покупцю тільки один раз заглянути на майданчик, і його гаджет вже не позбудеться реклами Temu ніколи.

Найактивніше товари просуваються через масштабні кампанії у Instagram, Facebook, TikTok. Онлайн-покупки на Temu можна здійснювати як за допомогою веббраузера, так і через мобільний додаток.

Ціни на маркетплейсі справді дуже приємні. Навіть порівняно з улюбленим українцями AliExpress. Для порівняння: капелюшки, про які говорила подруга, в естонських магазинах продаються від 25 євро, а у Temu – по 3-4 євро. На 25 євро вона замовила п’ять капелюшків різних кольорів плюс дуже симпатичну пелеринку на сукню. Весь товар прийшов вже через тиждень (найближчі до Естонії склади Temu знаходяться у Фінляндії) і цілком пристойної якості.

Скандали: один за одним

Temu управляється багатонаціональною комерційною компанією PDD Holdings, якій належить популярна платформа онлайн-торгівлі в Китаї Pinduoduo.

Temu почала працювати в США у вересні 2022-го, через пів року платформа запустилася в Австралії та Новій Зеландії, ще через місяць – у Франції, Німеччині, Італії, Нідерландах, Іспанії та Великій Британії. Поступово Temu розповзлася по Європі, вийшла на ринок Латинської Америки, а на початку 2024-го офіційно запустилася в ПАР.

У лютому 2024 року Temu запустила кілька рекламних роликів на матчі американського футболу Super Bowl LVIII, запропонувавши призи на суму 15 млн доларів. Це викликало неабиякий інтерес з боку споживачів та сплеск пошукових запитів. Після цієї реклами у Temu було 100 млн активних користувачів у США, понад 130 млн завантажень додатків по всьому світу та близько 420 млн щомісячних відвідувань вебсайтів.

Було б дивно, якби поява такого «монстра» на ринку залишилася непоміченою конкурентами, але цього й не сталося. Скандали супроводжують маркетплейс майже з дня заснування.

Скандали з колегами. У грудні 2022-го на Temu подала до суду конкуруюча компанія Shein, стверджуючи, що маркетплейс залучив популярних блогерів, щоб робити неправдиві заяви про Shein. У відповідь Temu подала до суду на Shein, стверджуючи, що конкурент брав участь у кампанії погроз, залякування, хибних заяв про порушення та спроби накласти необґрунтовані каральні штрафи на виробників одягу, які працювали з Temu. За минулі два роки Shein і Temu так і не порозумілися: вони то пробували відкликати свої позови, то подавали нові.

Втім, тут треба сказати, що для європейців, що Shein, що Temu – «одного поля ягоди». У вересні кілька країн ЄС направили листа до Єврокомісії з вимогою вжити заходів щодо торговельних майданчиків Temu та Shein, через які до Європи доставляються товари, що не відповідають вимогам ЄС.

Скандали з виробниками та продавцями. На Temu скаржаться не лише колеги, а й постачальники. Temu вимагає, щоб продавці продавали свою продукцію за ціною, нижчою, ніж на AliExpress, через що деяким доводиться торгувати собі в збиток. Коли кілька продавців пропонують той самий товар, Temu авторизує тільки продавця з найнижчою ціною. А якщо торговець не справляється з мінімальним планом продажів (30 штук і 90 доларів за 14 днів), його просто видаляють з платформи.

Скандали з економістами. Невдоволені інтернет-магазином Temu і чиновники. У 2023-му управління рекламних стандартів Великобританії заборонило надто відверті рекламні оголошення Temu.

Економісти говорять про негативний вплив на місцеві економіки: через поширення дешевих товарів із Temu країни втрачають податкові надходження, промисловість скорочується.

Скандали зі співробітниками. Працівникам корпорації теж не позаздриш, адже тут практикується система організації праці 996, за якої працівники працюють з 9 ранку до 9 вечора 6 днів на тиждень. З цим були пов’язані випадки смерті співробітників PDD Holdings, про які писали ЗМІ.

Головне — ціна

Незважаючи на все сказане вище, Temu продовжує залишатися суперпопулярним майданчиком серед споживачів, для яких корпоративні суперечки або виснажлива праця найманих співробітників – точно не головне. Середньостатистичного покупця турбує лише ціна, і тут Temu поза конкуренцією.

Переконати покупців не можуть навіть скарги попередників. Особливо тих покупців, котрі знають, чого хочуть.

— Взуття чи пальто на Temu я навряд чи купуватиму, — каже Оксана, яка робила замовлення на платформі вже 7 разів. – А от «одноразові речі» на кшталт перук, капелюшків, боа, бандо, аксесуарів, карнавальних костюмів – цілком. Остання покупка – чудовий костюм дочці на Геловін за 7 євро. Так, я читала, що покупці скаржаться на брак і відсутність можливості повернути гроші, але я ставлюсь до цього простіше. Замовляю невеликі партії на 10-15 євро, при замовленні кооперуємось із подругами. Працюємо з Temu до першого проколу: від втрати 10-15 євро я точно не збіднію, так що ніякого повернення оформляти не буду. Просто перестану у них купувати – та й годі. Але поки що мені щастило, я всіма отриманими замовленнями задоволена.

А що з особистими даними?

А ще в ЗМІ ходять чутки про те, що конфіденційні дані, передані Temu, зовсім не знаходяться в безпеці. Ще рік тому Комісія з нагляду економіки та безпеки США та Китаю висловила стурбованість щодо ризиків для особистих даних користувачів Temu після того, як у деяких версіях програми Pinduoduo було виявлено шкідливі програми. Після цього Pinduoduo розпустила команду інженерів та менеджерів з продуктів, які їх розробили, при цьому більшу частину команди було переведено до Temu.

Також минулого року проти відділення компанії Temu, розташованого в Іллінойсі та Нью-Йорку, було подано позови щодо обробки Temu приватних даних, зібраних через створені на платформі облікові записи.

Співрозмовників Коротко про також турбують деякі моменти.

— Місяць тому я замовила кілька речей на Temu, оплатила замовлення та поїхала у подорож, — розповідає Діана. – І весь цей час мені надходили повідомлення до пошти з темою листа «ми шкодуємо, ваше замовлення не може бути доставлене вчасно». Що було в самому листі, не знаю – листа я не відкривала. Вирішила, що приїду додому та розберуся з цим. Однак через тиждень мені прийшло смс-повідомлення, що посилка чекає на мене в поштоматі. Я приїхала з подорожі, отримала посилку, все гаразд. Але в пошту продовжують приходити ті самі листи про «ми шкодуємо». Я їх не відкриваю, але зараз думаю: може, у них якась шкідлива програма? Інакше як це все можна пояснити?

За роз’ясненнями редакція Коротко про звернулася до програмістів.

– Думаю, це просто технічна помилка, – вважає програміст Павло Гошев. — Не узгодили належним чином обмін даними між серверами місцевої наземної пошти та серверами Temu. Тому, коли у системі товари відзначаться як доставлені, листи перестануть приходити. Це станеться із запізненням на тиждень-два. Справа в тому, що програмісти Temu можуть і не знати про проблему, адже якщо посилка надійшла, на листи люди не скаржаться.

Програміст Сергій Болтенко налаштований скептичніше, але також впевнений, що нічого страшного не відбувається.

— При відкритті такого листа можуть завантажитися картинки, які профілюються унікальними ідентифікаторами та зіставляються з куками сайтів, які відкривав користувач, — зазначив експерт у розмові з Коротко про. – А якщо пояснити просто, максимум, що може очікувати користувача, – це таргетована (тобто спрямована особисто на нього. – Авт.) реклама.

Джерело

Новини України

Стрімкий Temu: переваги та підводні камені нового маркетплейса

Стрімкий Temu: переваги та підводні камені нового маркетплейса

Фото: blog.contactpigeon.com

Інтернет-магазин Temu набирає обертів і збільшує популярність у всьому світі. Ще вчора про нього ніхто не знав, а сьогодні про Temu чути мало не з кожної праски. Експерти говорять про агресивну рекламну кампанію, ЗМІ туманно повідомляють, що з магазином «все не так просто», а тим часом кількість покупців на майданчику зростає не щодня, а щогодини.

Здається, що сьогодні про новий маркетплейс знають навіть ті, хто в інтернеті зроду нічого не купував. Дослідження аналітичної платформи Sensor Tower показало, що наприкінці 2023 року користувачі Temu «сиділи» у додатку в середньому 23 хвилини на тиждень, тоді як на eBay – 22 хвилини, а на Amazon – 18 хвилин.

Економія: замість одного капелюшка – п’ять

– Радилися з донькою, де можна купити капелюшки для вечірки у стилі 1920-х, – розповідає подруга. – І тут моя мама, якій 78 років, втручається у розмову та каже: а що тут думати – купуйте на Temu! Я була просто вражена: звідки людина, яка ніколи в житті нічого не купувала онлайн, може знати про цей маркетплейс? А мама показує свій смартфон: реклама Temu – майже після кожного посту у фейсбуці. І фотографії товарів дуже привабливі. Я б все купила — від кожуха до купальника, до речі, давно собі такий шукала.

Temu — це онлайн-магазин китайської компанії електронної комерції PDD Holdings, який пропонує різні товари за низькими цінами. Для просування цей маркетплейс використовує принципи агресивного маркетингу, пропонуючи дуже часті розпродажі та працюючи з клієнтами в досить наполегливому стилі. Варто потенційному покупцю тільки один раз заглянути на майданчик, і його гаджет вже не позбудеться реклами Temu ніколи.

Найактивніше товари просуваються через масштабні кампанії у Instagram, Facebook, TikTok. Онлайн-покупки на Temu можна здійснювати як за допомогою веббраузера, так і через мобільний додаток.

Ціни на маркетплейсі справді дуже приємні. Навіть порівняно з улюбленим українцями AliExpress. Для порівняння: капелюшки, про які говорила подруга, в естонських магазинах продаються від 25 євро, а у Temu – по 3-4 євро. На 25 євро вона замовила п’ять капелюшків різних кольорів плюс дуже симпатичну пелеринку на сукню. Весь товар прийшов вже через тиждень (найближчі до Естонії склади Temu знаходяться у Фінляндії) і цілком пристойної якості.

Скандали: один за одним

Temu управляється багатонаціональною комерційною компанією PDD Holdings, якій належить популярна платформа онлайн-торгівлі в Китаї Pinduoduo.

Temu почала працювати в США у вересні 2022-го, через пів року платформа запустилася в Австралії та Новій Зеландії, ще через місяць – у Франції, Німеччині, Італії, Нідерландах, Іспанії та Великій Британії. Поступово Temu розповзлася по Європі, вийшла на ринок Латинської Америки, а на початку 2024-го офіційно запустилася в ПАР.

У лютому 2024 року Temu запустила кілька рекламних роликів на матчі американського футболу Super Bowl LVIII, запропонувавши призи на суму 15 млн доларів. Це викликало неабиякий інтерес з боку споживачів та сплеск пошукових запитів. Після цієї реклами у Temu було 100 млн активних користувачів у США, понад 130 млн завантажень додатків по всьому світу та близько 420 млн щомісячних відвідувань вебсайтів.

Було б дивно, якби поява такого «монстра» на ринку залишилася непоміченою конкурентами, але цього й не сталося. Скандали супроводжують маркетплейс майже з дня заснування.

Скандали з колегами. У грудні 2022-го на Temu подала до суду конкуруюча компанія Shein, стверджуючи, що маркетплейс залучив популярних блогерів, щоб робити неправдиві заяви про Shein. У відповідь Temu подала до суду на Shein, стверджуючи, що конкурент брав участь у кампанії погроз, залякування, хибних заяв про порушення та спроби накласти необґрунтовані каральні штрафи на виробників одягу, які працювали з Temu. За минулі два роки Shein і Temu так і не порозумілися: вони то пробували відкликати свої позови, то подавали нові.

Втім, тут треба сказати, що для європейців, що Shein, що Temu – «одного поля ягоди». У вересні кілька країн ЄС направили листа до Єврокомісії з вимогою вжити заходів щодо торговельних майданчиків Temu та Shein, через які до Європи доставляються товари, що не відповідають вимогам ЄС.

Скандали з виробниками та продавцями. На Temu скаржаться не лише колеги, а й постачальники. Temu вимагає, щоб продавці продавали свою продукцію за ціною, нижчою, ніж на AliExpress, через що деяким доводиться торгувати собі в збиток. Коли кілька продавців пропонують той самий товар, Temu авторизує тільки продавця з найнижчою ціною. А якщо торговець не справляється з мінімальним планом продажів (30 штук і 90 доларів за 14 днів), його просто видаляють з платформи.

Скандали з економістами. Невдоволені інтернет-магазином Temu і чиновники. У 2023-му управління рекламних стандартів Великобританії заборонило надто відверті рекламні оголошення Temu.

Економісти говорять про негативний вплив на місцеві економіки: через поширення дешевих товарів із Temu країни втрачають податкові надходження, промисловість скорочується.

Скандали зі співробітниками. Працівникам корпорації теж не позаздриш, адже тут практикується система організації праці 996, за якої працівники працюють з 9 ранку до 9 вечора 6 днів на тиждень. З цим були пов’язані випадки смерті співробітників PDD Holdings, про які писали ЗМІ.

Головне — ціна

Незважаючи на все сказане вище, Temu продовжує залишатися суперпопулярним майданчиком серед споживачів, для яких корпоративні суперечки або виснажлива праця найманих співробітників – точно не головне. Середньостатистичного покупця турбує лише ціна, і тут Temu поза конкуренцією.

Переконати покупців не можуть навіть скарги попередників. Особливо тих покупців, котрі знають, чого хочуть.

— Взуття чи пальто на Temu я навряд чи купуватиму, — каже Оксана, яка робила замовлення на платформі вже 7 разів. – А от «одноразові речі» на кшталт перук, капелюшків, боа, бандо, аксесуарів, карнавальних костюмів – цілком. Остання покупка – чудовий костюм дочці на Геловін за 7 євро. Так, я читала, що покупці скаржаться на брак і відсутність можливості повернути гроші, але я ставлюсь до цього простіше. Замовляю невеликі партії на 10-15 євро, при замовленні кооперуємось із подругами. Працюємо з Temu до першого проколу: від втрати 10-15 євро я точно не збіднію, так що ніякого повернення оформляти не буду. Просто перестану у них купувати – та й годі. Але поки що мені щастило, я всіма отриманими замовленнями задоволена.

А що з особистими даними?

А ще в ЗМІ ходять чутки про те, що конфіденційні дані, передані Temu, зовсім не знаходяться в безпеці. Ще рік тому Комісія з нагляду економіки та безпеки США та Китаю висловила стурбованість щодо ризиків для особистих даних користувачів Temu після того, як у деяких версіях програми Pinduoduo було виявлено шкідливі програми. Після цього Pinduoduo розпустила команду інженерів та менеджерів з продуктів, які їх розробили, при цьому більшу частину команди було переведено до Temu.

Також минулого року проти відділення компанії Temu, розташованого в Іллінойсі та Нью-Йорку, було подано позови щодо обробки Temu приватних даних, зібраних через створені на платформі облікові записи.

Співрозмовників Коротко про також турбують деякі моменти.

— Місяць тому я замовила кілька речей на Temu, оплатила замовлення та поїхала у подорож, — розповідає Діана. – І весь цей час мені надходили повідомлення до пошти з темою листа «ми шкодуємо, ваше замовлення не може бути доставлене вчасно». Що було в самому листі, не знаю – листа я не відкривала. Вирішила, що приїду додому та розберуся з цим. Однак через тиждень мені прийшло смс-повідомлення, що посилка чекає на мене в поштоматі. Я приїхала з подорожі, отримала посилку, все гаразд. Але в пошту продовжують приходити ті самі листи про «ми шкодуємо». Я їх не відкриваю, але зараз думаю: може, у них якась шкідлива програма? Інакше як це все можна пояснити?

За роз’ясненнями редакція Коротко про звернулася до програмістів.

– Думаю, це просто технічна помилка, – вважає програміст Павло Гошев. — Не узгодили належним чином обмін даними між серверами місцевої наземної пошти та серверами Temu. Тому, коли у системі товари відзначаться як доставлені, листи перестануть приходити. Це станеться із запізненням на тиждень-два. Справа в тому, що програмісти Temu можуть і не знати про проблему, адже якщо посилка надійшла, на листи люди не скаржаться.

Програміст Сергій Болтенко налаштований скептичніше, але також впевнений, що нічого страшного не відбувається.

— При відкритті такого листа можуть завантажитися картинки, які профілюються унікальними ідентифікаторами та зіставляються з куками сайтів, які відкривав користувач, — зазначив експерт у розмові з Коротко про. – А якщо пояснити просто, максимум, що може очікувати користувача, – це таргетована (тобто спрямована особисто на нього. – Авт.) реклама.

Джерело

Новини України