Кожен автовласник хоче, щоб його транспортний засіб прослужив якомога довше, але багато хто з нас навіть не підозрює, що звичні дії можуть істотно скоротити термін служби автомобіля. У цій статті ми розберемо кілька поширених помилок, які призводять до дорогих поломок, і пояснимо, як їх уникнути.
Чи можуть українці переоформити автомобіль без відвідування ТЦК: юрист дала відповідь
Нова заборона для українських водіїв: за що у Раді пропонують позбавляти прав і штрафувати на 34 тисячі
І швидкість перевищувати не треба: три небезпечні маневри, за які автомобіль зупинить поліція
1. Заправка «під зав’язку»
Багато автовласників не зупиняються після першого «відбою» пістолета на заправці, продовжуючи заливати паливо доти, доки воно не опиниться на самому верху горловини бака.
Це поширена помилка, яка може призвести до пошкодження системи вентиляції паливного бака. Сучасні автомобілі оснащені спеціальними адсорберами, які вловлюють і утилізують пари палива.
Переповнення бака може призвести до того, що рідке пальне потрапить у цю систему, що спричинить дорогі поломки. Заправляючись, краще зупинитися після першого сигналу пістолета, уникаючи непотрібних витрат на ремонт.
2. Короткі поїздки на дизельних автомобілях
Дизельні двигуни погано переносять короткі поїздки. Однією з причин цього є система фільтрації вихлопних газів, зокрема, фільтр сажі (DPF). Цей фільтр накопичує частинки сажі та очищається при високій температурі, що досягає понад 500 градусів Цельсія, під час тривалих поїздок на високих швидкостях.
При частих коротких поїздках фільтр не встигає регенеруватися, що призводить до його засмічення. У гіршому випадку може знадобитися його заміна, що виллється в солідні витрати. Щоб уникнути проблем, намагайтеся періодично «проганяти» автомобіль на тривалі відстані.
3. їзда на низьких обертах
Одна з поширених рекомендацій для економії пального – це їзда на низьких обертах. Однак постійна їзда на занадто низьких обертах може пошкодити такі важливі компоненти автомобіля, як двомасовий маховик, коробка передач і зчеплення.
Коли двигун працює на низьких обертах, деталі автомобіля зазнають підвищених вібрацій і навантажень, що призводить до їхнього передчасного зносу.
Рекомендовано підтримувати середній діапазон обертів двигуна для його оптимальної роботи, а також уникати маневрів із низькими обертами, особливо під час паркування.
4. Нехтування прогріванням двигуна
Багато водіїв забувають, що холодний двигун потребує особливого ставлення. Коли двигун тільки запускається, масло в ньому ще не нагрілося до робочої температури, а його в’язкість все ще висока, що погіршує його змащувальні властивості.
Особливо це актуально для турбованих двигунів і тих, де використовується ланцюговий привід ГРМ. Внаслідок занадто активної їзди на холодному двигуні можуть виникнути проблеми з турбонаддувом та іншими компонентами, що спричинить дорогий ремонт. Краще уникати високих обертів, поки двигун не прогріється.
5. Ігнорування інтервалів заміни оливи та фільтрів
Виробники автомобілів часто рекомендують подовжені інтервали між замінами оливи, іноді до 30-50 тисяч кілометрів пробігу. Однак у реальних умовах такі довгі інтервали можуть призвести до серйозних поломок двигуна.
Занесений фільтр палива або брудне мастило можуть стати причиною пошкодження системи подачі палива, включно з форсунками і насосом. У результаті може знадобитися ремонт, вартість якого сягає кількох тисяч гривень.
Тому важливо регулярно міняти мастило і фільтри, навіть якщо автомобіль не проїхав рекомендовану виробником кількість кілометрів, особливо якщо він експлуатується в міських умовах з частими зупинками і короткими поїздками.