Йозвяк: ДПСУ програла апеляцію на торговельну марку з висловом про «русскій воєнний корабль»

Поштова марка «Русскій воєнний корабль, іді…!». Укрпошта

Редактор Радіо Свобода Рікард Йозвяк повідомив, що Державна прикордонна служба України програла в суді апеляцію на торговельну марку з відомим висловом “Російський військовий корабель, іди на …”.

Про це Йозвяк написав у середу, 13 листопада, написав у соцмережі Х.

Він відзначив, що відомство з інтелектуальної власності Європейського Союзу (EUIPO) відмовилося зареєструвати таку торговельну марку в 2023 році.

Суспільне звернулося за коментарем до пресслужби Державної прикордонної служби України.

Що відомо про спробу ДПСУ зареєструвати вислів про "русскій воєнний корабль" як торгову марку

Як писало раніше видання Politico, команда юристів від імені Державної прикордонної служби України намагалася переконати Офіс ЄС з інтелектуальної власності (EUIPO) зареєструвати послання українського прикордонника для російського корабля як торгову марку. Водночас, на думку європейських правоохоронців у сфері інтелектуальної власності, вислів не відповідає вимогам для того, щоб стати торговою маркою.

Адвокати вперше подали заявку на торговельну марку 16 березня 2022 року від імені солдата, який вперше вимовив цю фразу. Це було з дозволу його сім'ї.

У листі, надісланому в липні 2022 року, EUIPO заявило, що слоган буде сприйматися як такий, що “суперечить загальноприйнятим принципам моралі, оскільки прагне […] отримати фінансову вигоду від того, що є загальновизнаною трагічною подією” — тотальної війни Росії в Україні.

Щоб обійти звинувачення у спекуляції на війні та з міркувань безпеки, пов'язаних із розголошенням імені солдата, адвокати подали повторну заяву вже від імені Державної прикордонної служби України.

Однак у грудні 2022 року відомство знову відхилило заявку, заявивши, що в ній використовується “вульгарна лексика з образливим сексуальним відтінком”.

“Навіть якби знак слід було розглядати як послання хоробрості та мужності, він баналізує російське вторгнення і використовує знак як інструмент для продажу товарів, таких як ювелірні вироби, іграшки, одяг, гаманці тощо”, — встановив експерт.

Юристи подали апеляцію в лютому 2023 року, але EUIPO відхилило її в грудні минулого року, стверджуючи, що фраза не має “розрізняльної здатності”, тобто не може ідентифікувати і відрізнити їхні товари або послуги від товарів або послуг іншого походження.

У лютому 2024 року адвокати знову подали апеляцію на відмову.

Фраза"Русскій воєнний корабль…" – відповідь українських солдатів з острова Зміїний, яку під час російського вторгнення в Україну 24 лютого отримав окупаційний корабель на пропозицію здатися.

Новини України