Цьогоріч у навчальних закладах Чернівців збільшилася кількість вакантних місць на педагогів іноземних мов та асистентів учителя в інклюзивному класі. За словами начальниці управління освіти Чернівецької міськради Ірини ТКАЧУК, основна причина браку вчителів – виїзд педагогів за кордон.
Про це йдеться у публікації molbuk.ua.
«Найбільше не вистачає вчителів іноземних мов. Ймовірно, що після початку повномасштабного вторгнення багато хто з них виїхав за кордон.
Також велика потреба зараз в асистентах учителя в інклюзивних класах. Зараз є багато дітей, які потребують такої підтримки. На жаль, ця кількість зростає щодня. Крім того, відчувається брак вихователів групи продовженого дня», – каже Ірина Ткачук.
Водночас посадовиця зазначила, що учителів-чоловіків побільшало. Зараз у школах громади немає проблем із педагогами фізичного виховання.
«Учителів знайшли, ще потрібен технічний персонал»
У Чернівецькій гімназії № 5 «Інтеграл» шукали вчителів математики, інформатики, англійської мови, вихователя групи продовженого дня, асистента й психолога.
«Значну роль, мабуть, відіграло те, що управління освіти на сайті завжди публікує актуальні вакансії. Тому досить часто люди зверталися саме завдяки цій інформації. Звісно, в останні кілька тижнів незакриті вакансії ми пропонували серед колег-педагогів. Так вдалося знайти майже всіх», – говорить директорка гімназії №5 «Інтеграл» Ірина АНТОНЮК.
У навчальному закладі залишилися проблеми із фахівцем, який працює в інклюзивному класі, а також із психологом.
«Досі є вакансії на ці посади. Маємо значні проблеми з технічним персоналом: є три вільні місця на повну ставку, а також пів ставки медичного працівника. У нашому ліцеї має бути працівник, який відповідає за дієтичне харчування, але, на жаль, поки що нікого не знайшли», – ділиться директорка.
«Нестачу кадрів відчуваємо не вперше»
Чорнівська гімназія шукала чотирьох фахівців: вчителів англійської, української мови та літератури, історії, а також асистента.
«З деякими вчителями закінчився контракт через вік. Вчителька історії звільнилася, бо поїхала за кордон. Ми змогли завантажити соціального працівника, який має історичну освіту. Педагога з української мови також знайшли. Аж шестеро осіб подавалися на асистента вчителя в інклюзивному класі, але ми обрали нашого випускника, який має відповідну спеціальність. Години англійської мови розподілили між іншими вчителями», – розповідає директорка навчального закладу Наталія КАРАПКА.
Нестачу кадрів у закладі освіти відчувають не вперше.
«Торік у нас теж не вистачало кадрів. Це триває від початку повномасштабного вторгнення, коли вчителі почали виїжджати за кордон. Однак, на щастя, на початок навчального року все укомплектовано», – каже Наталія Василівна.
Директорка Чернівецької гімназії №11 Любов СОЛТИСІК розповідає, що до колективу навчального закладу приєдналися чоловіки.
«Ми шукали медсестру, вихователя групи продовженого дня та асистента учителя в інклюзивному класі. дві вакансії закрили чоловіки. Вони оновили свої дані в ТЦК, і їм дозволили працювати. Шкода лише, що не вдалося знайти медсестру. Її тимчасово заміняє вчителька біології, яка має ще й медичну освіту. Вона може надати першу медичну допомогу, а потім телефонує батькам, щоб повідомити про стан дитини», – зазначає Любов Солтисік.